2009. december 4., péntek

Fiktív újságcikk

"Egyszer volt, hol nem volt,volt egyszer egy MÁV... A magyar vasút 1846. július 15-ei Pest-Vác vonal debütálásával új epizód kezdődött a magyar közlekedés nagykönyvében. Úgy néz ki ezen rész befejeződött 2011 január 1-vel. A tavaly év elei áremelések, valamint a sokat ígérgetett és részben bezárt vonalak következtében az utasszám radikálisan csökkent az elmúlt év 1. negyedében, ami tömeges elbocsájtásokat eredményezett. A tiltakozó sztrájkok 3. hetében okozott kár a MÁV vezetése szerint már meghaladta a 3.5 millárd forintot, minek következményeként a választások előtt álló kormány utolsó intézkedéseinek egyikeként a dunántúli vonalak nagy részét eladta a GySEV-nek, egy kisebb részét pedig egy Cipruson bejegyzett utaztatással foglalkozó offshor cégnek. A Duna-Tisza közi vonalak szlovák, valamint a tiszántúli vonalak román érdekeltségbe kerüléséről folyó tárgyalások a parlamenti választások miatt megszakadtak. Az újonnan választott kormány eu-s támogatást kért a Magyar Vasút megmentésének érdekében, de Brüsszel elzárkózott a segítségnyújtás elől, mondván ez magyar belügy, oldjuk meg az únió nélkül. Egyes információk szerint, az eu-s parlamenthez közel álló konzorcium kész lett volna átvenni a MÁV maradékát, névértékének 33%-ért. Kialakult egy patt-helyzet, aminek feloldásához csak a csodában lehetett bízni. És ez a csoda, úgy néz ki, egy japán vasúttársaság képében meg is jelent. Egyetlen probléma, vagyis kettő azért akad(t). A dunántúli vonalak kérdése. Legutolsó információnk szerint, a tárgyalások ezen vonalak működtetőivel előrehaladott állapotban vannak. Becslések szerint 2011 májusában, ha minden jól megy, a GySEV és a nevét egyenlőre titokban tartó japán cég közösen fogják üzemeltetni a magyar vasútat. De, hogy milyen néven, az még a jövő zenéje, de terveket már publikálták a Bécs-Budapest, valamint a Balaton déli és északi partján futó szuperexpress vonalakról. Tervben foglaltatnak még a fővárost a megyeszékhelyekkel összekötő hasonló vonalak is! 

Bízzunk a tárgyalások sikerében és, hogy újra a világ élvonalba kerül a Magyar Vasút! De haladjunk csak kis lépésekkel! Az első, hogy mentsük meg és utána jöhet a többi..."

Új Magyar Hír, 2011. január 5

Nincsenek megjegyzések: