2010. január 2., szombat

Egy újságcikk a BKV-ról.

"A statisztikák szerint évente csak 140-150 közlekedésre alkalmas nap van.

BUDAPEST — A BKV-nál rendszeresen az időjárási körülményeket okolják a bajokért. Legutóbb a múlt heti nagy mínuszokban döglöttek be a BKV-buszok, volt olyan nap, amikor a járművek csaknem fele leállt a fagyban. A villamosok sem szeretik a magyar telet. Amikor leesett a hó, leállt a 3-as villamos, mert befagytak a váltók.Lefagynak Alig két hete naponta 4-500 busz állt meg a fagy miatt. Ez a busz például két napig „fagyoskodott" ebben a megállóban, amíg bevontatták a garázsba

A nyár sem alkalmas időpont a közlekedésre. Akkor azért mentegetőzik rendszeresen a BKV, hogy felpúposodnak a sínek. A BKV buszai pedig rendszerint ekkor égnek porrá. A nyár eleje, valamint a tavasz és az ősz a trolikra hoz bajt Budapesten. Esőben ugyanis beáznak a trolik, és megráznák az utasokat, ezért egy részüket ilyenkor ki sem engedik a forgalomba. A meteorológiai adatokból, statisztikákból kiolvasható, hogy amennyiben elfogadjuk a BKV mentségeit, hazánkat a klíma tulajdonképpen alkalmatlanná teszi a tömegközlekedésre.Görbülnek A 2009-es nyár kánikulát hozó napjaiban a budapesti villamossínek nem bírták a klímát, és sorra felpúposodtak, meggátolva a forgalmat

– A fagyos napok száma átlagosan 75 és 112 között változik egy évben, és átlagban 20-21 napig van hó – ismertette Pártai Lucia a BKV-t sújtó időjárási körülmények gyakoriságát. Nyári hőség az időjárástól függően 8-25 napig keseríti a tömegközlekedők életét. Ha a 190-220 fagymentes napból levonjuk a 25 napos kánikulai időszakot, abból pedig leszámítjuk a 35 - 39 esős napot, akkor marad 140 - 150 közlekedésre alkalmas nap. Pedig nem kellene így lennie.

– Az északi államokban, Finnországban, Svédországban, Kanadában sokkal nagyobb hidegek uralják a telet, és mégis működik a tömegközlekedés. Ausztráliában nem gyulladnak ki a buszok, pedig ott igazán nagy a hőség és a szárazság nyaranta – jegyezte meg Pártai Lucia.

– A BKV gyakran az időjárásra hivatkozik, ha leplezni kell a karbantartási hiányosságokat és trehányságot – vélekedett Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Vitézy emlékeztetett rá, hogy Helsinkiben Ikarus buszok is járnak, és semmi bajuk nincs a mínusz 30 fokban.

A BKV nem reagált a Blikk megkeresésére."

Szépen vagyunk megint! Ráadásul, még e pillanatig nincs meg a kollektív szerződése a BKV dolgozóinak. Lassan nem is lesz tömegközlekedés a fővárosban!

Nincsenek megjegyzések: